You're a star and I'm your only girl

Efter en rätt slitig vecka kan det vara skönt att bara ta hand om sig själv en kväll. För mig blev den kvällen ikväll. Jag började med att totalstäda mitt rum. Många tycker nog det är ett konstigt sätt att ta hand om sig själv, men saken är den att jag inte kan slappna av i ett stökigt rum. Det blir något som ligger över mig hela tiden och jag får ingen ro. Därefter satte jag igång bastun och tog en välbehövd genomkörare av min kropp. Ångbad, rengöring, ansiktsmask, hårinpackning och bastu med lavendeldoft. Underbart är ordet. Nu ska jag strax lägga mig i sängen, lyssna på härlig musik och varva ner. Ibland måste man bara älska livet, som nu, totalt lugn.
Egentid är oerhört underskattat. Det är ibland just det man behöver för att komma ner i varv och må bra. Att rå om sig själv, lyssna på kroppens signaler om vad den vill göra och sprida lite glädje och inre frid omkring sig är något alla borde göra då och då, det är värt det i längden!
Hoppas ni alla får en underbar helg och att ni tar hand om er själva!

Kommentarer
Postat av: Aline

åh älskar spadagar!!!!!!!

2012-02-13 @ 15:55:18
URL: http://alines.blogg.se/
Postat av: moa

Uppdatera oftare Tinis!!! :)

2012-02-14 @ 21:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0