Long time no see

Eftersom att min kära dator (nu döpt till R.E.Tard) känt för att inte lyda sin övermäktiges order så har denne varit utan uppdateringsmöjlighet hela helgen. Vilket på sätt och vis varit grymt skönt.
Men i alla fall: vad har då hänt under denna superhärliga helg?

Fredag:
Då jag slutat skolan åkte jag och J hem till mig för att att, ta det lugnt och sedan göra oss i ordning inför färden till Droskan. Det var nämligen Rockabilly-kväll där. Så vi duschade och gjorde oss klara och vid nio åkte vi in till stan.

Bruden redo för Droskan! (Beklagar dålig bild osv.)
När vi kom in möttes vi av en hel hop människor modell 60-talist. Men det lät inte hindra oss, utan vi (i alla fall jag) hade riktigt roligt ändå. Jättebra musik, trevligt folk och en härlig stämning! Extra roligt kändes det ju att tre personer kommenterade min klänning som jag ahde för kvällen, så kul!
Här är lite musik från ett av banden som spelade, ett Ume-band bestående av 5 grabbar i min ålder som verkligen vet hur man rockar lös!
Tyvärr har jag inte fler bilder från kvällen, men men!
Lördag:
Slitna krigare gick och la sig på på natten och vaknade sedan upp morgonen därpå. Mini-jul stod på menyn! Jag och J tog det rätt lugnt hela dagen fram till middagen som naturligtvis var kinamat!! (Nej, julbord såklart...) Vi glufsade i oss av maten tillsammans med min kära farfar som vi bjudit in på mat. När han traskat in till sig och vi plockat undan var det dags för julklappsöppning! Men innan var det foto som gällde, mammas kära tradition sedan 19 år tillbaka.
Kärt med syskon <3
Jag ska visa er bilder på klapparna sedan, superbra grejer!
Därefter gick familjen och la sig rätt tidigt medans jag och J satt och mös i vardagsrummet.
Söndag:
Även detta blev en slö dag. Vi klev upp, gjorde oss i ordning och sedan då J åkt hem åkte resterna av familjen till Vännäs och till mormor och morfar. Där blev vi gödda med mumsig mat och hjortron till efterrätt! *torkar bort lite sickel* När vi ätit och haft det trevligt ett tag var det dags att åka hem igen och ta det lugnt.
Nutid
Tog bilen till skolan idag, SKÖÖÖNT. Sjukt obehaglit väglag, men jag överlevde hela vägen! Det här är något jag kan bli van vid.

Kommentarer
Postat av: lisbet

Jaja men...fast jag tyckte att de kändes äldre än 60-talet.

Och han som spelar gitarr i Pepita har slipat på min bil...mmm.....

2011-12-23 @ 13:42:41
URL: http://blogg.vk.se/halsozam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0